اسکرابر صنعتی در داخل مخزن خود آب منزه دارااست که آن را با به کار گیری از آب­پاش بر روی سطح می­ریزد و در کنار آن ماده شوینده و تمیز‌کننده نیز پخش می‌کند. بعد از آن برس‌های قوی جان دار در داخل دستگاه استارت به عمل پاکسازی می‌کنند. برس‌ها به­صورت دورانی می­چرخند و با اقتدار بسیار بالا کثیفی و آلودگی سطح های را منزه می‌کنند. بعد موتور مکنده جان دار در اسکرابر با به کار گیری از شلنگ مکش آب کثیف جمع شده را به مخزن دوم برمی­گرداند. درنهایت برس خشک‌کن سطح خیس را خشک می‌کند و فضا تماماً تمیز می گردد.

قطعات دستگاه اسکرابر صنعتی
در‌این دستگاه دو قسمت مهم شستشو و خشک‌کنی وجود دارد. در نصیب شستشو مخزن آب تمیز، الکتروموتور چرخش برس و برس مخصوص کف شو وجود دارد. در برهه زمانی که مخزن آب اسکرابر صنعتی لبریز باشد، اپراتور می تواند دستگاه را طوری تهیه کند که آب بر روی برس پخش شود. برس با استفاده از نیروی الکتروموتور چرخش در سطح مورد نظر می چرخد و آن را با استفاده از آب و ماده شوینده صنعتی می‌شوید.
 
خشک کنی دستگاه زمین شوی دارای سه بخش مخزن آب آلوده و کثیف یا ریکاوری، تی دستگاه یا اسکویجی و موتور مکش یا موتور وکیوم هست. پس از اجرا شستشو سامانه خشک کنی اقدام به توده‌آوری پسماند می‌کند. مواد جانور در کف زمین به وسیله تی با گوشه پلاستیکی توده‌آوری می گردند و از طریق موتور مکش به مخزن آب آلوده منتقل می‌شوند. تک تک این مراحل در سطوح صاف به­صورت همزمان انجام می‌شود.
تقسیم‌بندی زمین شوی صنعتی
دستگاه اسکرابر صنعتی بر پایه ی طریق کارکرد و مولد انرژی به کار رفته در آن از تقسیم‌بندی‌های گوناگونی شامل است.
 
انواع اسکرابر صنعتی بر پایه ی طریق کارکرد
 
 
اسکرابر سرنشین دار: این دستگاه‌ها به عنوان اسکرابر خودرویی شناخته میگردند. چراکه دارای صندلی منحصر اپراتور هستند و فرد قادر است بر روی دستگاه نشسته و آن را هدایت کند. دستگاه‌های نظافت سرنشین­دار معمولاً ابعاد گرانقدر‌تری دارند و وزن و سرعت آنها بیشتر هست. در منفعت اپراتور باید بر روی دستگاه بنشیند تا به راحتی بتواند آن را در اختیار گرفتن و هدایت کند. این نوع زمین شوی خود دارای انواع متفاوت هست.
اسکرابر دستی: اسکرابر دستی به نحوی طراحی شد‌ه‌است که اپراتور دستگاه را نگه می‌دارد و پشت رمز آن برای کنترل حرکت می‌کند. این محصول در ابعاد و اندازه‌های متفاوت طراحی شد‌ه‌است و انواع مختلفی دارااست.
پرمصرف‌ترین کف شوی صنعتی سرنشین‌دار
اکثر زمین شوی‌های خودرویی با استعمال از باتری کار می‌کنند. این نوع کف شوی صنعتی دارای سه مجموعه ۲۴ ولتی، ۳۶ ولتی و ۴۸ ولتی می باشد. دستگاهی که مقدار لیتراژ آن بیشتر از ۱۵۰ لیتر باشد و عرض شستشوی انجام شده بوسیله آن بیش از ۹۰۰ میلی‌متر باشد، جزء نمونه‌های ۳۶ و ۴۸ ولت می‌باشد. اسکرابر‌های گزینه به کارگیری در محل‌های سوای سقف و دارای متراژ کلان، از مولد‌های انرژی دیزلی تهیه می گردند. اسکرابر سرنشین­دار که با استفاده از سوخت فسیلی شغل می‌کند، از حیث انرژی و کارکرد محدودیتی ندارد. درواقع می‌توان تا‌زمانی‌که مخزن دارای سوخت باشد، از کف شوی صنعتی استفاده کرد.
 
استعمال از زمین شوی صنعتی در سالن‌های ورزش
بیشتر سالن‌های ورزشی برای پوشش کف از کف­پوش اپوکسی استفاده می‌کنند. سطح این کف­پوش‌ها مبتنی بر نوع آن دارای پرزبندی با تخلخل بیشتر یا تماماً صاف هستند. در صورتی‌که سطح سالن مورد نظر پرزبندی داشته باشد، با تردد افراد و ورود آلودگی از محیط بیرون بر روی آن در بستر و شیار‌های کف­پوش زباله و گردوخاک زیادی توده میگردد. اما در شرایطی که کف­پوش اپوکسی مستعمل در کف سالن صاف باشد، در طول فعالیت ورزشکاران عرق آن ها بر کف سالن می­ریزد و لغزندگی ایجاد می‌کند.
 
در نتیجه استفاده از اسکرابر صنعتی برای پاک سازی دور و اطراف دارای کف­پوش اپوکسی ضروری است. بیسون صنعت بر طبق میزان متراژ سالن و نوع سالن ورزشی می‌قدرت از اسکرابر مشخصی بهره مند شد. اما در سالن‌های ورزشی که حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ مربع می باشند، کف شوی دستی برقی ۴۰ تا ۵۰ لیتری و عرض ۵۰۰ میلی‌متری کاملاً مناسب هست.خرید اسکرابر صنعتی  البته سالن‌هایی که برای برگزاری مسابقات در سطح ها بالا و تعداد زیاد در یک‌سال به کار گیری می‌شوند، برای افزایش سرعت پاکسازی آنها و بهبود کیفیت عملیات شستشو به کار گیری از اسکرابر سرنشین­دار مناسب است.