مکتب  و کالج فضا هایی نامرتب و مالامال رفت و آمد می‌باشند که روزمره یک‌سری صد محصل و دانشجو در آنان تردد دارا هستند. به همین برهان این گوشه و کنار ها آلودگی هایی متعددی دارا هستند که می بایست به طور آراسته نظافت شوند. چون کودک ها و جوان ها حساس  می‌باشند و با هر نوع میکروبی احتمال بیماری برای آنها وجود دارااست. به جهت فضای پهناور مدرسه ها و دانش کده ها، نظافت روزمره آن‌ها شغل سخت و فرصت بری خواهد بود. چون همه سطح ها در لابی و کلاس ها، قسمت های اداری، ایوان، توالت و همه مناطق می بایست تماما هر روز نظافت شوند. استعمال از ابزار سنتی ضمن این که سبب ساز خستگی نیروی خدماتی میشود، بسیار نماید و زمانبر میباشد و زیرا می بایست نظافت اطراف آموزشی بعد از خروج علم آموزان و دانشجو یان شکل گیرد، ممکن میباشد تا شب ادامه یابد. یکی‌از دیگر از معایب این شیوه ها برای نظافت دور و بر های آموزشی، چگونگی نامناسب و سطح تحت بهداشت است که امری بسیار اصلی میباشد. به همین برهان امروزه برای رفع ایرادات جان دار در نظافت و شستشوی مدرسه ها و دانش کده ها و بالا بردن سطح بهداشت در آنان از دستگاه های تازه در حوزه نظافت به کارگیری میگردد.

 
 
به کار گیری از طرق نظافتی امروزی و دستگاه های مکانیزه مانند اسکرابر ، سوییپر ، واترجت و جاروبرقی صنعتی در مدرسه های و بقیه مرکز ها آموزشی سبب میشود فرمان نظافت و شستشو با سرعت و چگونگی بسیار بالاتری جاری ساختن پذیرد. سرعت بالای نظافت منجر می توان به مکان استخدام چندین نیروی خدماتی تنها یک نیرو استخدام گردد. خرید اسکرابر صنعتی همینطور کاهش مصرف آب و انرژی از سایر مزایای استعمال این دستگاه های نظافتی میباشد. ایمنی بالای این دستگاه ها و سهولت عمل با آنها، منجر کاربرد فراوان دستگاه های نظافتی در دور و اطراف های متفاوت به ویژه گوشه و کنار های آموزشی گردیده‌است.
 
شستشوی سطح ها کف با به کارگیری از اسکرابر
اسکرابر یک دستگاه کفشوی میباشد که برای شستشو و کم آب کردن سریع سطح ها کف به شغل می رود. این دستگاه در اشکال متفاوت با قابلیت و امکان ها و خصوصیت های متنوع و کاربردی پیاده سازی و ایجاد میشود. از اشکال آن میتوان به زمین شوی باتری دار و یا این که کف شوی برقی اشاره داشت، که قدرت بالایی در افزایش سطح و چگونگی نظافت به همدم دارا‌هستند. از دستگاه اسکرابر برای شستشوی سطح ها کف در کلاس ها و تالار، راهرو، گوشه و کنار های اداری و حتی محوطه بیرونی و کفپوش تالار های ورزشی استعمال میگردد. استفاده اسکرابر برای شستشوی سطح های کف به مکان استعمال از تی و سطل، خلال ارتقا چگونگی شستشو و بالا بردن سطح بهداشت موجب تسریع در عملیات نیز می‌گردد.
 
دستگاه اسکرابر صنعتی
دستگاه اسکرابر یا این که زمین شوی صنعتی از مهم‌ترین دستگاه‌های نظافت صنعتی هست که برای شستشوی محوطه‌های با متراژهای بالا مثل کارخانجات، درمان‌گاه، درمان گاه ها، اداره‌جات و... به کارگیری می شود.خرید اسکرابر صنعتی  به‌این شکل که آغاز سطح متبوع را شستشو داده و فورا به نحوی که رد هیچگونه رطوبتی باقی نماند آن را کم آب می‌نماید. اسکرابر دستی، اسکرابر خودرویی، اسکرابر باطری‌دار،اسکرابر برقی و ... از گونه های اسکرابر یا این که زمین شوی میباشند که پیرو نوشته‌ی علمی بیشتر با آنان آشنا می‌شویم.
خصوصیت‌های دستگاه اسکرابر
 
شغل نظافت سوای دخالت بی واسطه دست جاری ساختن می گردد براین اساس نیروی خدماتی کمتر در معرض بیماری قرار میگیرد.
بدلیل کوشش برس‌های منحصربه‌فرد و تی منحصر آبکشی سرعت، چگونگی و مجموعاَ بازده کاری عملیات نظافت را ارتقا میدهد.
اجزای تشکیل دهنده‌ی اسکرابر
اجزای مهم یک کف شوی صنعتی عبارتند از: تیغه، برس، بدنه و مخزن. برس فعالیت شستشو و پولیش کردن سطح های را به عهده دارااست و تیغه فعالیت کم آب کردن را اجرا میدهد. اسکرابرها دارنده دو مخزن می باشند. یکی‌از برای محافظت آب منزه و دیگری برای مراقبت آب آلوده و کثیف.
اشکال دستگاه اسکرابر صنعتی
برای تعیین کف شوی با دقت به نوع مساحت شستشو می بایست به پهنای برس گزینش گردیده، مقدار فشار و اقتدار موتور، سرعت تکان دستگاه و همت دستگاه اسکرابر صنعتی اعتنا نمود. درپی گونه های اسکرابر از دید طرز هدایت، منبع تغذیه و موتور را معرفی می کنیم.
از لحاظ طرز هدایت:
اسکرابر‌ دستی – زمین شوی دستی نسبت به سبک خودرویی دارنده پهنا کمتری می باشند براین اساس می‌قدرت از آن ها برای محیطهایی که پهنا نادر اما متراژ بالا دارا هستند به کار گرفت؛ مثل بعضی راهروها. هم اینگونه وزن سبکی دارا‌هستند به این ترتیب می‌اقتدار از آن ها برای شستشوی سطحی مثل روش پله‌های بلندمرتبه که شستشوی سنتی آن ها بسیار دشوار و وقتگیر میباشد نیز بهره برد. مطلوب فضاهای داخلی و پرتردد مثل تالار‌های انتظار می باشند چون دارنده اقتدار مانور بالایی میباشند و گروه‌ی تاشوی این نوع از اسکرابرها قابلیت این را به استفاده کننده میدهد در فضا هایی که قابلیت دسترسی به بخش ها بدور از دسترس را نمی‌دهد به آسانی مجموعه تا خواهد شد تا به شایسته ترین نحو ممکن نظافت از سرگیرد. 
اسکرابر خودرویی - این زمین شوی خودرویی دارنده پدال‌ها و دستور میباشند و به مخاطب این اذن را میدهند که با دستور اسکرابر را هدایت نماید. تعیین این نوع اسکرابر بدون دعوا ارزش، به متراژ، معماری دور و بر و معیار تردد در آن بستگی دارااست. شاید چشم باشید که اسکرابر درمان گاه معمولا از این نوع میباشد.
از لحاظ منبع تغذیه:
اسکرابرهای صنعتی از لحاظ منبع تغذیه در دو نوع اسکرابر باطری‌دار و برقی پیاده سازی و به بازار عرضه میشوند. باطری اسکرابر مشتمل بر دو نوع باطری خیس و باطری کم آب است. اسکرابرهای برقی در مکانهایی که به پریز برق دسترسی باشد قابل استعمال می باشند همینطور وجود کابل نیز قادر است محدودیتهایی برای اطراف‌های پرتردد داشته باشد که عالی میباشد پیش از تنظیم به‌این مفاد اعتنا کرد. 
سبک دیگری از اسکرابر‌ نیز وجود دارااست که به اسکرابر‌ دوگانه دارای اسم و رسم میباشد.  این سبک هم باطری خور بوده و هم دارنده کابل برق می باشد. این خصوصیت آنان سبب ساز میشود که به کار گیری از آنان محدودیتهای دسترسی به پریز برق یا این که نادر تردد بودن دور و اطراف را نداشته باشد.
از نگاه موتور:
1 - موتور گیربکسی  موتورهای گیربکسی موجب جابجایی خوب نیروی محرکه به برس‌های میشوند که منجر فراتر رفتن بازده کاری دستگاه میگردد، چون دقیقا به عبارتی نیروی محرکه موتور گیربکسی به دستگاه منتقل می گردد. موتورهای گیربکسی سبب میشوند که به گذر زمان مجال توان و قدرت دستگاه اسکرابر معدود نشود.
2 - موتور تسمه‌ای- قدمت موثر اسکرابرهایی که موتور تسمه‌ای دارا هستند نسبت به اسکرابرهایی که موتور گیربکسی دارا هستند کمتر میباشد. به این دلیل که تسمه‌ها به گذر زمان فرصت گشاد گردیده، سوراخ میخورند و یااینکه احتمال پاره شدن دارا‌هستند. با بروز هرکدام از این مورد ها، برس‌ها نیروی کافی که بایستی از موتور بگیرند را نگرفته و تلاش کلی دستگاه کاهش مییابد.
 
مقایسه اسکرابر دستی و اسکرابر خودرویی
اسکرابر دستی بعد ها کوچکتری دارااست، فضای کمتری اشغال می نماید و حمل آسوده تری داراست.
اسکرابر خودرویی با سرعت بیشتری در جاری ساختن فعالیت نظافت دارااست. بدین ترتیب برای به کارگیری در کارگاه ها یا این که درمان‌گاه ها مطلوب خیس میباشد.
اسکرابر دستی ارزش ارزان‌تری داراست و هزینه مراقبت و تعمیرات کمتری داراست.
برس اسکرابر خودرویی سطح بازه بزرگتری دارااست و مخزن آن نیز بزرگتر میباشد بدین ترتیب مساحت بیشتری را پایین پوشش شستشو قرار می‌دهد.
مقایسه اسکرابر دستی باطری دار و اسکرابر دستی برقی
اسکرابر دستی برقی به جهت نداشتن باطری ارزانتر و سبکتر بوده و هزینه مراقبت و تعمیرات کمتری داراست چون بها قطعات 220 ولت نسبت به قطعات 24 ولت کمتر میباشد. هم اینگونه اسکرابر برقی استهلاک کمتری نیز داراست.
اسکرابر دستی باطری دار موتور وکیوم 24 ولت دارااست ولی اسکرابر دستی برقی موتور وکیوم 220 ولت دارااست. به این ترتیب نوع باطری دار به مراتب صدای کمتری نسبت به نوع برقی دارااست.
به جهت 220 ولت بودن موتور و قطعات نوع برقی، این دستگاه نسبت به سبک باطری دار مالامال اقتدار خیس میباشد.
هر اسکرابر برقی فی مابین 20 تا 25 متر کابل داراست. این مساله محدودیت هایی در به کار گیری از آن ساخت کرده و اقتدار مانور آن را نسبت به سبک باطری دار کاهش میدهد. 
در صورتی باطری اسکرابر باطری دار به اتمام برسد تا شارژ دوباره نمی قدرت از آن بهره برد البته اسکرابر برقی این محدودیت به کارگیری را ندارد و تا‌زمانی‌که دستگاه سلامت باشد و دسترسی به برق داشته باشد می‌تواند فعالیت نماید.
در جای هایی که قابلیت و امکان دسترسی به برق شهری نیست به راحتی می قدرت از اسکرابر باطری دار بهره مند شد.