دستگاه اسکرابر چیست؟ برای پاسخ به سوال اسکرابر چیست باید شروع ویژگی ها و مشخصات این دستگاه را پژوهش کنیم. دستگاه اسکرابر در حوزه نظافت صنعتی بعنوان دستگاه شستشوی گونه های سطح ها کف دشوار اکثر وقت ها در دور و بر های سرپوشیده شناخته می‌شود. کاربرد اساسی این دستگاه در شستشوی روزانه سطوح کف فضاهای بسته می‌باشد اما ممکن است افراد آنرا برای نظافت عمیق سطح ها کف و غیر ساینده حتی‌در فضاهای بیرونی بکار گیرند.
 
ساختار اسکرابر چه گونه می باشد؟
اسکرابر صنعتی بطور کلی در مدل های گوناگون دارای بخش های گوناگون برس شستشو، مخازن آب منزه و کثیف، تی مکنده، موتور مکش، موتور برس، کلید ها و اهرم های تنظیم پروسه نظافت سطح و سایر قسمت هاست. بسته به شیوه هدایت دستی یا خودرویی ممکن می باشد دستگاه دارای صندلی و فرمان و کلید های کنترلی سرعت و جهت تکان دستگاه باشد.
 
روش شغل اسکرابر چیست؟
پیرو پاسخ به سوال اسکرابر چیست ، طریق شغل این دستگاه را توضیح می دهیم. اسکرابر ها برای شستن سطح ها کف از برس های آغشته به محلول شستشو مشمول آب یا محلول آب و ماده شوینده منفعت می برند. این برس ها با تنظیم دستی مخاطب به میزان مایحتاج به محلول شستشو آغشته میشوند. چرخش برس اسکرابر دارای محلول شستشو و اعمال کمی فشار بر روی سطح ، جداگانه شدن آلودگی ها از خرید اسکرابر صنعتی سطح را پیرو داراست. در حین برس زنی، سیستم مکش دستگاه جمع آب آلوده و انتقال آن‌ها به مخزن آب کثیف اسکرابر صنعتی را جاری ساختن می دهد. در این بخش تی مکش آب آلوده را در پشت دستگاه توده نموده و سیستم مکش آنها را به داخل مخزن منتقل می کند. در نتیجه سطح تمیز و خشک شده و بلافاصله قابل استعمال می‌باشد.
 
بهترین دستگاه اسکرابر دستی
 
تعدادی نوع کفشوی مکانیزه در بازار وجود داراست؟
دستگاه های کفشوی مکانیزه در بازار از نظر روش هدایت در دو مدل دستی و خودرویی یا سرنشین دار جان دار میباشند. کفشوی دستی با به کارگیری از جریان مستقیم برق (اسکرابر برقی یا کابلی) یا باتری (کفشوی شارژی یا باتری دار) تغذیه می گردند. سهولت هدایت این نوع کفشوی ها با تمرکز به داشتن یا نداشتن موتور جلوبرنده میتواند متعدد باشد. در مقابل کفشوی سرنشین دار که به راحتی مانند یک خودرو هدایت میشود، دارای در کلیه مدل هاموتور جلوبرنده می‌باشد. منبع تغذیه اسکرابر سرنشین دار به وسیله تعدادی باتری یا در بعضا بیسون صنعت  مدل ها توسط سوخت دیزل مدد می‌شود. هر یک از مدل های دستی و خودرویی دستگاه کفشوی در مدل های متنوعی با تفاوت در منبع تغذیه،‌ پهنای شستشو، پهنای تی، ظرفیت مخازن و … قابل ارائه می باشند.
 
اسکرابر چیست و یک‌سری متر مربع را میتوان با اسکرابر صنعتی تمیز کرد؟
هریک از دستگاه های اسکرابر صنعتی موجود در بازار با دقت به کارداران متفاوت از جمله پهنای شستشو یعنی عرض برس ها، سرعت تکان دستگاه، فشار مناسب برس، کوشش تئوری دستگاه و ظرفیت باتری مدل های باتری دار مساحت مشخصی از محیط را شستشو می دهند. معمولا اسکرابر های دستی دارای تلاش عملی حدود ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مربع در ساعت میباشند. اما با به کارگیری از دستگاه های کفشوی سرنشین دار، عملکرد عملی دستگاه حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر مربع در ساعت یا بَیشتر (در برخی مدل های مشقت بار فعالیت) می باشد.
 
اسکرابر سرنشین دار
 
اسکرابر صنعتی برای چه نوع سطوحی مناسب می باشد؟
در قسمت دیگر پاسخ به سوال اسکرابر چیست ، به معرفی سطوحی می‌پردازیم که می توانید از این دستگاه برای شستن آنان استعمال نمائید. بطور کلی دستگاه اسکرابر صنعتی برای شستشو و خشک کردن سطح ها کف مشقت بار برای مثال سرامیک، سنگ، بتن و کفپوش اپوکسی کاربرد داراست. ولی برای شستن سطح ها مفروش، کفپوش از جنس چوب طبیعی نمی توان از این دستگاه استفاده نمود. برس دستگاه اسکرابر در مدل های مختلفی از محصول نرم تا خیلی زبر عرضه شده تا بتوان از آن برای انواع سطوح کف مذکور بهره برد. براین اساس در هنگام عمل با دستگاه کفشوی همیشه می بایست به محصول سطح یا کفپوش، نوع برس مایحتاج و ترازو آب مورد استعمال دقت نمود.
 
به کار گیری از اسکرابر صنعتی مشقت بار هست؟
اسکرابر ها با وجود فراهم نمودن بالاترین استاندارد های بهداشتی و نظافتی، به سادگی و یک یادگرفتن اولیه مختصر به کاربر قابل به کارگیری هستند. اپلیکیشن های شستشوی دستگاه به راحتی و با یک کلید قابل تهیه بوده و با یک کلید دستگاه روشن میشود. پنل کاربری آن ساده و قابل فهم و شعور می‌باشد و یکبار بازرسی دفترچه راهنمای آن کاربر قادر است از همه ظرفیت و توانمندی دستگاه به آسانی منتفع گردد.
 
اسکرابر ها به تعمیر و حفظ خاصی نیاز دارا‌هستند؟
بخش مهمی از مطالب در پاسخ با سوال اسکرابر چیست ، به تعمیر و نگهداری این دستگاه مربوط میگردد. همانند کلیه دستگاه ها،‌دستگاه های کفشوی باید بصورت سالیانه یک سرویس و بازبینی کلی شوند تا از بازدهی و سطح عملکرد آن ها اعتقاد و باور نتایج گردد. با این حال امور بازبینی و مراقبت روزانه، هفتگی و ماهیانه وجود داراست که انجام منظم آنان پس از نقطه پايان شغل با اسکرابر صنعتی در جهت افزایش طول عمر دستگاه و تلاش خوب آن ضروری هست. از جمله بعداز هر بار به کارگیری از اسکرابر مخازن آب می بایست تمیز و شسته شوند. استیناف پارگی و فرسایش تی مکش و برس نیز دارای اهمیت می باشد. همچنین اسکرابر های باتری دار در پایان استفاده باید به شارژ زده شوند.
 
نظافت با دستگاه کف شوی برقی
 
ترازو های گزینش اسکرابر چیست؟
برای گزینش دستگاه اسکرابر یا کفشوی مناسب نیاز شما ترازو های مختلفی را باید در لحاظ بگیرید. شروع باید مساحت دور و اطراف مورد نظر که دستگاه قرار می باشد سطح آنرا شستشو نماید، معین نمایید. کارایی عملی دستگاه می بایست با مساحت دور و اطراف متناسب باشد. همچنین متاع کفپوش را مشخص و معلوم نموده و دستگاه مناسب آنرا انتخاب نمایید.