دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی اکثرا به خواسته شستشو و نظافت سطح های در نزدیکی های سرپوشیده به عمل می رود و متناسب با حالت می توان از آنان در فضای بیرونی و باز نیز بهره مند شد. این دستگاه زمین شوی صنعتی برای نظافت و خشک کردن سطح ها گوناگون مشقت بار و حساس به در حوالی های تجاری، صنعتی، درمانی و آموزشی گزینه استفاده قرار می گیرد.

اسکرابر صنعتی چیست و چه طور شغل میکند؟
ساختار اسکرابر صنعتی

پی بردن این که اسکرابر صنعتی چیست در انتخاب دستگاه کمک میکند. دستگاه زمین شوی در دو نوع دستی و سرنشین دار ارائه می گردد، که دارای مدل های باتری دار و کابلی می‌باشند. کوشش اسکرابر به صورت به طور کامل مکانیکی، با چرخش پد نظافتی، باعث به تمیزی سطح های میشود. پد ها در گونه های مختلف ارائه می گردند که از لحاظ واحد سنجش اقتدار سایش گوناگون بوده و در حالت متفاوت مورد استعمال قرار می‌گیرند. به کار گیری از آب و ماده شوینده کمک میکند تا برس های دستگاه اسکرابر به خیر زمین را شستشو دهند خرید اسکرابر صنعتی و آلودگی های را برطرف نمایند. در قسمت پشت دستگاه سیستم مکش و تی لاستیکی تعبیه شده و بلافاصله بعداز نظافت آب و مواد شوینده باقی‌مانده را مکش کرده و سبب خشک شدن سریع سطح زمین شود. آب آلوده و کثیف مکش شده بوسیله سیستم مکش به داخل مخزن آب آلوده اسکرابر جمع شده و در نهایت تخلیه میشود.

ساختار اسکرابر صنعتی چیست
اگرچه دستگاه های زمین شوی صنعتی در مدل‌های متنوعی عرضه می شوند ولی ساختار و شیوه کارایی این دستگاه به صورت کلی مدل‌ها یکسان است و از فرصت بیسون صنعت عرضه اولی اسکرابرها تا به امروز تغییر تحول چندانی نکرده میباشد. با شناخت اینکه قطعات بکار رفته در ایجاد کرد دستگاه اسکرابر صنعتی چیست ، میتوانیم با این طریق تلاش این دستگاه بیشتر آشنا شویم هر اسکرابر از بخش‌های پایین تشکیل‌شده می باشد:

برس‌ها
سرعت چرخش و فشار بالای وارد بر سطح از طریق برس یک دستگاه اسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی دلیل منزه کننده سطح ها کف بوسیله این دستگاه می باشد. برس‌ها از حیث شکل ظاهری، محصول و بعد ها متفاوت می‌باشند.

پد و برس نظافت کف شوی صنعتی
برس دستگاه اسکرابر صنعتی
پناه کننده انرژی لازم برای حرکت اسکرابر صنعتی چیست
نیروی مورد نیاز را برای کوشش دستگاه اسکرابر صنعتی از باتری یا برق شهری مهیا می‌شود.

سامانه مکش
خشک کردن زمین به وسیله دستگاه زمین شوی صنعتی بصورت به طور همزمان با شستشو انجام شده و این عملیات به وسیله یک تی و موتور مکنده جاری ساختن می شود. تی آب را عده کرده، آب و آلودگی جمع شده تحت تاثیر مکش موتور مکنده اسکرابر به درون شیلنگ متصل به تی کشیده شده و بوسیله آن به مخزن آب کثیف منتقل می‌شوند.

سامانه مکش
سامانه مکش زمین شوی صنعتی
مخازن
هر اسکرابر دارای دو مخزن مجزا یک کدام از برای آب و محلول شوینده و دیگری برای آب آلوده و آلودگی میباشد.

تفاوت دستگاه های اسکرابر صنعتی متفاوت در چیست
تفاوت و تنوع اسکرابر ها و زمین شوی های صنعتی در طراحی و تشکیل داد این دستگاه ، اسکرابر صنعتی را برای کاربرد راجع به های گوناگون نظافت و فضا ها و موقعیت کاری گوناکون مناسب و کارآمد نموده است. پی بردن اینکه تفاوت ساختار زمین شوی های صنعتی در چیست میتواند به شناخت و تعیین دستکاه مناسب یاری دهد. تقسیم بندی اسکرابر ها مطابق ویژگی های مختلفی صورت میگیرد.

از لحاظ نوع هدایت اسکرابر
همانطور که گفته شد دستگاه اسکرابر در دو مجموعه کلی اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار تقسیم می‌شوند. همانندی ها و تفاوت های این دو گروه اسکرابر صنعتی در چیست ؟ هر دو دستگاه زمین شوی از دید کوشش یکسان و مشابه میباشند، البته هر کدام دارای خصوصیات و مزایای منحصر به فرد به فردی میباشند. در دستگاه اسکرابر دستی کاربر با قرار اماده ساختن در پشت دستگاه و جاری ساختن نیرو آن را هدایت میکند، در حالی که در دستگاه اسکرابر خودرویی صنعتی کاربر روی صندلی نشسته و آن را همانند یک اتوموبیل هدایت میکند. در مکان های کوچک و راهرو ها معمولا از زمین شوی های دستی به کارگیری میگردد. درحالی که در سالن ها و دور و بر های تبارک که قابلیت و امکان مانور بیشتری برای تکان وجود دارااست، مدل های سرنشین دار گزینه استعمال قرار می گیرند.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"انواع

از دید منبع تغذیه
مجموعه بندی دیگر این دستگاه از نظر نوع منبع تغذیه هست. با تمرکز به اینکه دستگاه اسکرابر صنعتی در اطراف های مسقف و سرپوشیده بیشتر آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند، منبع تغذیه آن ها انرژی الکتریکی می باشد. نگهبانی انرژی الکتریکی در اسکرابر ها از باتری و بعضا با اتصال بی واسطه به برق شهری صورت می گیرد. کفشو های کابلی با تمرکز به اتصال مستقیم به برقاز لحاظ امان مداوم برق مشکلی ندارند. در مقابل، به کارگیری از دستگاه کابلی نیاز به در دسترس بودن پریز برق و خطرات ناشی از کابل برق بر روی زمین در بعضا گوشه و کنار ها مطلوب نیست. در چنین شرایطی زمین شوی صنعتی باتری دار به دلیل عدم نیاز به اتصال مداوم به برق و دارا بودن توان مانور بالا مناسب تر هستند. این گزینه را باید در نظر گرفت که به کارگیری از دستگاه طوری طرح ریزی خواهد شد که هنگام ایفا عملیات، نقص‌ اتمام باتری برای اسکرابر صنعتی پیش نیاید.

مزایای به کارگیری از اسکرابر صنعتی یا زمین شوی چیست
کاربرد دستگاه زمین شوی یا اسکرابر صنعتی در نظافت گوشه و کنار های صنعتی، تجاری و اداری مزایای متنوعی به یاور دارااست. در پی رسیدگی میکنیم این مزایا چیست.

ارتقاء کیفیت شستشو، سطح بهداشت و سرعت پروسه
نظافت انبار اسکرابر صنعتی
اسکرابر صنعتی سرنشین دار
زمین شوی های صنعتی با دقت به پهنای شستشو میتوانند روزانه حداکثر تا ده هزار متر مربع را نظافت کنند. این واحد سنجش پوشش مساحت با مقدار نظافت روزانه یک نیروی خدماتی که با راه‌های سنتی به نظافت می پردازد، قابل مقایسه نیست. فعلا تصور کنید فضای شستشو بزرگ تر خواهد شد، شما می‌توانید با به کار گیری از یک‌سری دستگاه اسکرابر صنعتی به طور همزمان سود بگیرید. مجال صرف شده برای شستشوی یک سطح با استعمال از اسکرابر به مراتب کمتر از روش های دستی بوده و به مقدار چشمگیری واحد سنجش فشار وارد شده و خستگی استفاده کننده را کاهش می‌دهد.

کاهش صدمات
شستشوی و نظافت مداوم سطح های موجب احتمال لغزش و سر خوردن افراد بر روی سطح را کاهش می‌دهد. جراحت های ناشی از سر خوردن یکی رایج ترین نوع صدمات در اطراف های کاری هستند که با استفاده صحیح از سیستم شستشوی و خشک کن در دستگاه های اسکرابر صنعتی یا زمین شوی تا حد زیادی برطرف می گردند.

کاهش مصرف آب و مواد شوینده
مصرف آب و ماده های شوینده در دستگاه زمین شوی صنعتی نسبت به شیوه های سابق ذیل تر میباشد ، از این رو سازگاری با اطراف زیست نیز از مزایای مهم به کار گیری از این دستگاه به حساب می آید. دستگاه های اسکرابر های صنعتی جهت نظافت سطح ها چوبی، سنگ، سرامیک و غیره آیتم استعمال قرار میگیرد. شما میتوانید مطابق با نوع سطح مورد نظر میزان رنج و حساسیت آن، مقدار آب مصرفی، نوع برس و مواد شستشو را تعیین نمایید.

ویژگی های دستگاه اسکرابر صنعتی چیست
ضمن تقسیم بندی زمین شوی ها از لحاظ نوع هدایت و منبع تغذیه، ویژگی های مختلف دیگری نیز میتواند مبنای تفکیک مدل های گوناگون دستگاه اسکرابر صنعتی قرار گیرد. در پی به مطرح شدن بعضا از این مختصات می‌پردازیم.

موتور حرکتی
بعضی دستگاه های اسکرابر مجهز به موتور حرکتی می‌باشند و برای حرکت به سمت جلو نیازی به صرف انرژی به وسیله کاربر ندارند. به همین دلیل این مجموعه از اسکرابر ها حرکتی خلال دارا بودن سرعت بیشتر، راندمان کارکرد استفاده کننده را نیز ارتقاء میدهند. همگی دستگاه های اسکرابر صنعتی سرنشین دار مجهز به موتور الکتریکی هستند. اما در دستگاه های زمین شوی دستی، وجود موتور حرکتی یک مزیت ویژه محسوب می‌شود.

ما‌را در آپارات دنبال کنید
سیستم ضد باکتری
هرچند استعمال از زمین شوی صنعتی به عنوان یک سیستم مکانیزه نظافت صنعتی موجب ارتقا کیفیت شستشوی سطح می‌گردد، با این فعلا در اکثری از فضا ها به دلیل حساسیت بهداشتی بالا، استانداردهای دقیق تری مد حیث دریافت شد‌ه‌می باشد. کفشوی های آنتی باکتریال یا noBac، جایگاه ویژه ای از دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی هستند. امروز در بسیاری از مرکز ها بهداشتی، درمانی، صنایع غذایی و … این اسکرابرها گزینه استعمال قرار می گیرند.

سطح صدای زیر
شاید سوال خواهد شد مزایای زیر بودن سطح صدا در دستگاه اسکرابر صنعتی چیست. برخی از مدل های زمین شوی صنعتی در دو مدل استاندارد و Silent عرضه می‌شوند. مدل های زمین شوی Silent از نگاه تمامی مختصات فنی مشابه با مدل های استاندارد هستند اما سطح صدای کمتری نسبت به آنان دارند و در بهره برای به کارگیری در حوالی های نیازمند وقار همانند کتابخانه ها، مدرسه ها، فضا های اداری و … مناسب میباشند.

نظافت انبار با زمین شوی صنعتی

مراقبت از دستگاه اسکرابر صنعتی یا زمین شوی
زمین شوی صنعتی نیز مانند هر دستگاه مکانیکی دیگری نیازمند نگهداری و نگهداری های مجال ای است ، تا همیشه همت ایده آل و بهینه داشته باشد. نظافت فیلتر ها، تخلیه مداوم مخزن آب آلوده و نظافت مجال ای لاستیک تی، باعث می‌شود این تضمین کیفیت عملکرد این دستگاه می‌گردد. اسکرابر ها عموما به تعمیرات تخصصی نیاز ندارند و با رعایت نکات ساده ای که در ابتدا به آن ها اشاره کردیم، میتوان عمر دستگاه اسکرابر صنعتی را به مقدار قابل توجهی ارتقاء اعطا کرد.

به چه شکل یک زمین شوی صنعتی انتخاب کنیم ؟
کاربرد زمین شوی دستی
اسکرابر صنعتی دستی
برای حصول بهترین تلاش اسکرابر صنعتی در هر فضا، دستگاه متناسب با ویژگی های آن اطراف می بایست انتخاب نمود. با دقت به پرورش روز افزون کاربرد دستگاه های کف شوی در اماکن تجاری و صنعتی، امروزه شاهد ساخت مدل های متعددی از این دستگاه ها هستیم. این تنوع ساخت موجب شده است تا سطح تناسب دستگاه اسکرابر با نیاز مشتری مطابقت داشته باشد، اما می‌تواند در تعیین دستگاه گیج کننده باشد. به‌دنبال موردها مفید برای انتخاب زمین شوی صنعتی مناسب تحقیق می کنیم.

طراحی دستگاه زمین شوی صنعتی
بعضی مدل های اسکرابر صنعتی، طراحی با بکار گیری سیستم های الکترونیکی در ساختار آن ها جاری ساختن گرفته می باشد. هر چندین که این دستگاه اسکرابر دارای سیستم کاربری مدرنی میباشند، اما در صورت بروز خرابی به دلیل سیستم های الکترونیکی پیچیده، اشتباهات و هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری را به گروه زور می نمایند. همچنین عمل کردن با چنین دستگاهی معمولا نیازمند تجربه و مهارت مخاطب جهت بکارگیری آن بوده و استفاده اشتباه کاربر از دستگاه موجب افزایش احتمال خرابی اسکرابر صنعتی می شود. در مقابل زمین شوی صنعتی طراحی شده مطابق سیستم های مکانیکی، از قدرت و استحکام بیشتری برخوردار بوده و میزان خرابی آنان بسیار کمتر هست. بعلاوه شغل کردن با این نوع از دستگاه های اسکرابر نیز بسیار بی آلایش تر است.

مساحت گوشه و کنار
یکی مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در تعیین صحیح دستگاه زمین شوی صنعتی مساحت دور و اطراف آیتم شستشوی می‌باشد . هر چه دور و بر گرانقدر تر باشد، دستگاهی با کارایی و پهنای شستشوی بالاتر جهت ارتقا سرعت نظافت مایحتاج میباشد . معمولا در حوالی های دارای وسعت بالا، استعمال از دستگاه های اسکرابر سرنشین دار به دلیل توانمندی بالاتر پیشنهاد میشود.

تراکم دور و اطراف
تراکم گوشه و کنار و سختی ها جانور در اطراف نیز بسیار پر مداقه است. در شرایطی که تراکم در یک فضا بالا باشد، به کارگیری از دستگاه های زمین شوی با بعدها بلندمرتبه سخت خواهد بود. همچنین سهولت حمل و نقل قابلیت و امکان حمل دستگاه اسکرابر صنعتی با بالابر یا سیستم های بالا بر نیز باید مورد اعتنا قرار گیرد.

دسترسی به برق
قبلا گفته شد که دستگاه های کابلی نیازمند اتصال مداوم به برق شهری می باشند، به همین دلیل به کارگیری از اسکرابر ها یا زمین شوی های صنعتی فقط در نزدیکی هایی با دسترسی شل و ول به پریز برق، سفارش میشود. در مقابل در مکان هایی با حجم بالای تردد، به دلیل نبود کابل و کاهش خطرات احتمالی به کارگیری از دستگاه های زمین شوی باتری دار سفارش میشود.

سهولت نظافت دستگاه زمین شوی صنعتی
در بعضا از زمین شوی های صنعتی به دلیل عدم قابلیت شستشو و تخلیه صحیح دستگاه، بخشی از آب آلوده در اتصالات و زوایا دستگاه بر جای ما‌نده و در طی بر مجال خود تبدیل به یک دلیل نشر آلودگی میشود. به همین عامل در استاندارد بهداشتی HACCP، در دسترس بودن کلیه بخش ها برای نظافت و قابلیت و امکان تخلیه کامل مخازن آب به طور دقیق ذکر شده میباشد و تنها دستگاه های اسکرابر صنعتی دارای این مشخصه ها از حیث بهداشتی توسط استاندارد HACCP تایید می‌شوند.

سطح بهداشت ما یحتاج دور و اطراف
اگرچه محافظت بهداشت و پاکیزگی در کلیه اطراف ها اساسی می‌باشد، البته در برخی فضا ها حساسیت های بهداشتی ویژه ای وجود دارد. به همین دلیل در‌این محیط ها استاندارد های بهداشتی بالاتری مد حیث قرار میگیرد. دستگاه اسکرابر های صنعتی noBac یا زمین شوی صنعتی آنتی باکتریال به دلیل تجهیز مخازن به مواد معدنی و ترکیبات انحصاری، موجب از در میان بردن باکتری های گردآوری شده از فضا تا میزان 99/99 % می گردند. بدین ترتیب در نزدیکی هایی همچون مریضخانه ها، استفاده از این نوع زمین شوی ها معقول میباشد.