بسته به آلاینده های موجود در اگزوز گاز، از مواد شیمیایی مختلف با بار مثبت یا منفی یا بدون بار در اسکرابرهای صنعتی مرطوب استفاده می شود. به طور کلی برای حذف ذرات معلق و گرد و غبار از آب استفاده می شود. با این حا بیسون صنعت ل، برای از بین بردن آلاینده های موجود در هوا مانند گازهای اسیدی، از مواد شیمیایی مرطوب استفاده می شود.

 

توجه داشته باشید که مقدار زیادی بخار آب یا رطوبت به گازی که از اسکرابرهای مرطوب خارج می شود اضافه می شود. هنگامی که این گاز از دریچه ها آزاد می شود، به صورت یک ابر دود سفید قابل مشاهده است.

 

اسکرابرهای مرطوب به انواع مختلفی خرید اسکرابر صنعتی به شرح زیر دسته بندی می شوند:

 

اسکرابر مرطوب اسپری تاور

اسکرابر مرطوب محفظه اسپری Cyclone

اسکرابر مرطوب ونتوری

اسکرابر مرطوب اوریفیس

اسکرابر مرطوب برخوردی

اسکرابر صنعتی خشک

همانطور که از نام آن پیداست، اسکرابرهای خشک از مواد خشک برای تصفیه گاز استفاده می کنند. اسکرابر صنعتی خشک شامل یک مرکز واکنش با جاذب خشک یا مواد واکنشی برای جذب آلاینده های مضر از گازهای آلوده است. یک جزء ماده برای حذف محصول واکنش وجود دارد.

 

اسکرابرهای خشک به طور گسترده ای برای از بین بردن اسیدهای موجود در گازها استفاده می شوند. برای حذف اسید از گاز، از جاذب خشک قلیایی استفاده می شود. جاذب ماهیتی بازی دارد و با واکنش با اسید موجود در گاز خنثی می شود. دو نوع مختلف اسکرابر صنعتی خشک وجود دارد.

 

فرآیند تزریق جاذب خشک که در آن گاز مستقیماً با جاذب قلیایی مخلوط می شود.

روش جاذب اسپری خشک کن در جایی که گاز آلوده است