مکنده های صنعتی در کنار اسکرابر و بقیه دستگاه های نظافت صنعتی، در صنعت های گوناگون در برقراری نظافت صنعتی نقش مهمی را انجام می نمایند. مکنده های صنعتی می‌توانند دوران فرصت زمان بر به خیال نداشتن اجزای سایشی در هسته موتور و مجهز بودن به حرفه خنک کننده به عمل و عمل مداوم خویش ادامه دهند. مکنده های صنعتی میتوانند گونه های آلودگی مدل و هنگفت ، مایع یا این که جامد را با اقتدار و سرعت بالا مکش کنند. ریزگردها یکی‌از معظلات صنعت های متفاوت می‌باشند که بعضی سبب ساز حریق سوزی می‌شوند لذا به وسیله جاروبرقی صنعتی با سرعت گردآوری گردیده و اطراف صنعتی را گزینه نظافت مدل و هنگفت قرار میدهند. از نظافت یک انبار در سوله پتروشیمی تا نظافت خط ساخت یک کارگاه مواد غذایی و غیره کلیه و همگی به وسیله یک جاروبرقی صنعتی میسر میباشد. درین نصیب از نوشته‌ی علمی کارایی داریم شمارا با کاربردهای جاروبرقی صنعتی در صنعت های متفاوت آشنا سازیم.

استعمال جاروبرقی صنعتی در صنعت های خودروسازی
مکنده صنعتی در صنعت های خودروسازی در بخش های متفاوت تولیدی و خدماتی می‌تواند آیتم به کارگیری قرار بگیرد. در نصیب تولیدی با استعمال ار جاروبرقی صنعتی با غربال تفلونی (نچسب) می اقتدار در تالار رنگ بدنه خودرو سبب مکش رنگ های پودری روغنی شد. همانطورکه میدانیم متفرق شدن رنگ های پودری در محیط می‌تواند تاثیرات فوق العاده مخرب بر روی ریه و تنفس افراد دور و بر داشته باشد و یا در تالار مونتاژ قادر است در نظافت پایانی خودرو مکش براده های فلزی و PVC نقش داشته باشد.
 
دستگاه های نظافتی سوییپر نیز از سایر دستگاه های کاربردی برای نظافت درین اطراف های صنعتی میباشد.
 
استعمال جاروبرقی صنعتی در صنعت های سیمان
یک کدام از آلوده و کثیف ترین دور و بر های صنعتی قادر است صنعت های سیمان باشد. ساخت‌و‌ساز سیمان و فرایند های ایجاد قادر است ریزگردهای سیمان را در فضای دور و بر منتشر کند در فیض بر روی تندرست اشخاص اثر غیر مطلوب خواهد گذاشت لذا با استعمال از مکنده های صنعتی در صنعت های سیمان میتوانیم نصیب عمده ای از این ذرات پودری را در زمان ساخت و ساز و یا این که در سطح زمین مکش و گردآوری نماییم. شایان بیان میباشد با گردآوری سیمان و دپو کردن دوباره این پودر با ارزش قادر خواهیم بود مجددا آن را به چرخه فروش و سودآوری برگردانیم.
 
لذا تهیه و تنظیم دستگاه جاروبرقی صنعتی در صنعت های سیمان و کاشی و سرامیک خلال خودداری از زخم های جسمانی به اشخاص آن منطقه قادر است در سودآوری مالی نیز نقش بسزایی داشته باشد.
 
در‌این کارگاه ها از ابزارهای دیگر نیز مانند واترجت صنعتی در کنار این مکنده ها استعمال می‌گردد.